23948sdkhjf

Isenkramforretning har luret årets store julegavehit

Det skal være nemt og billigt. 

Sådan skriver Imerco i en pressemeddelelse, hvor den isenkramvirksomheden forsøger at indramme danskernes julegaveindkøb i kædens 165 butikker. 

Sidste år var der fokus på selvforkælelse - i år er nøgleordet bekvemmelighed. 

- I år i julehandlen har vi oplevet en stor efterspørgsel på produkter, der kan gøre det mere bekvemt i køkkenet - samtidig med at det sparer på energien. Aldrig før har vi solgt så mange paninigrille og airfryers, fortæller Frederik Brønnum, der er administrerende direktør i Imerco. 

Han tilføjer, at salget af airfryers er steget med 100 procent siden sidste år - salget af paninigrille er steget med 14 procent. 

Frederik Brønnum er dog opmærksom på, at tidens energi- og inflationskrise spiller ind på indkøbene i kædens butikker over hele landet. 

- Sidste år oplevede vi, at der var lagt op til selvforkælelse og en trang til at gøre noget ekstra ud af hjemmesituationen under corona. Eksempelvis steg salget af bageudstyr og grej til hjemmebaren eksplosivt, mens det i år tyder på, at både inflation og stigende elpriser har sat sit præg på årets ønskelister, siger han. 

Imerco

  • Imerco er forhandler af køkkenudstyr og boligindretning med 165 butikker fordelt over hele landet
  • Derudover driver kæden ImercoPlus med over 1 million medlemmer
  • Imerco blev startet tilbage i 1928
  • Imerco blev i 2007 omdannet til en kapitalkæde
  • I 2017 overtog Imerco detailkæden Inspiration
  • Imerco er et datterselskab i M. Goldschmidt Holding-koncernen.
Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081